Svar på tal

Svar till Jana om Svensk fil:

Tjena. Kul med folk som tycker, framförallt då det här lutar åt konstruktiv kritik. Jag kan informera, som jag varit tvungen att göra innan dess, att det här är en humorblogg, och jag skriver om det som poppar upp i mitt huvud och i min kyl. Ibland blir det fel. Eller uppfattas som det.
Det var inte meningen att uppröra eller provocera på något vis. 

Jag har så sent som idag själv sagt att om ordet inte vore så laddat, skulle jag själv kalla mig patriot. Jag älskar Sverige och människorna som bor här, som är av olika religioner och härkomster.
Men jag har ingen lust att bli kopplad till något jag verkligen inte står för, så jag skippar det.

Angående kommentarerna:
Eftersom jag känner Nelly personligen vet jag att åtminstone hennes kommentar är i det vitsigare laget, precis som inlägget. Nona kan jag inte uttala mig om, men jag gissar på detsamma.  

Sedan har jag ingen aning om vad Oskar och Daniel har för politiska åsikter, det har inte jag med att göra. Framförallt är det inte relevant just här eller för den delen det minsta besläktat med ämnet.
Jag väljer inte mina artister efter parti, sålänge de inte är typ nazister och det vet vi ju att de inte är. 


Tack.

//
Ester  


Kommentarer
Postat av: kikki

rt g<r du skrivit om fil?

2011-05-12 @ 22:25:56
URL: http://kvadratcentimetrar.blogg.se/
Postat av: Jana

Jag förstår. Ditt inlägg i sig såg i mina kritiska ögon inte ett dugg kontroversiellt ut för mig. Dock satte kommentarerna igång min politiska låga, vare sig dem var vitsiga eller seriösa. Tyvärr är denna låga svår att släcka hos mig, bara måste få utlopp för sådant. Likaväl som att vissa pruttar så fort det känns tight i magen. Men iallafall, hoppas att inte kommentaren störde. Ha det gött!

2011-05-12 @ 22:33:41
Postat av: Nelly

Jag diggar jämförelsen med den politiska lågan och pruttar starkt,

Och nej, jag menade inte att på något sätt irritera. Bor man i Sverige så gör man, patriot eller ej. Dilemmat har väl blivit överanvändandet av ord som "svenskt" eller adjektiv i stil med "blond, ståtlig, blåögd" har eskalerat kraftigt bland främlingsfientliga kretsar. Det går inte att blunda för det, ord som "gay" är ju t.ex en förolämpning, hur fel det än är. Jag säger inte att jag gillar det, bara sanningen...

2011-05-12 @ 23:12:48
URL: http://frokennelly.blogg.se/
Postat av: Nelly

OCH NATURLIGTVIS menar jag att "gay" och "svensk" har fått dubbla meningar, inte att de blivit rakt igenom dåliga. Klantformulering.

2011-05-12 @ 23:15:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0