Bra musik



Jag kom på att min musiksmak är för det första väldigt varierad - allt från Amy Winehouse till Oskar Linnros till Suede och sedan tillbaka till Mando Diao - för det andra ganska konstig. Det är väl positivt.
Nu ska jag berätta för mina två bloggläsare vad jag tycker kan göra en låt.

Det som jag tycker kan göra en låt:
-
En cool röst (Amy Winehouse, Duffy, Brett Anderson)
- Tretton tusen coola gitarriff (Suede, Mando Diao, Nationalteatern)
- Konstiga texter (Suede, Owl City, Markus Krunegård)
- Ett bra gåtempo ("Telephone" med Lady GaGa och Beyoncé, konstigt nog. Lady GaGa är tuff! Och så, självklart; Suede)

Tipppzzzz:
Suede är bäst (Check på alla punkter). "Can't get enough", "Beautiful Ones", "Evrything will flow". Eller vad som helst förresten.






Kommentarer
Postat av: Jill

suede <3 suede <3 suede <3

på onsdag! :D

2010-11-25 @ 19:02:40
URL: http://halvnoten.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0