Frågerond 1

Jag börjar besvara frågorna, men frågestunden är öppen till say fredag. Fortsätt!



Postat av: Linn

1. Vilken tid har varit den bästa i hela ditt liv?
2. Saknar du BG?
3. Vad ska du göra i sommar?
4. Vilka anser du vara "dina bästa kompisar"?
5. Vilka tidningar läser du?
6. Hur ser en helt vanlig dag ut för dig? (Från morgon till kväll)
7. Vilket är det roligaste minne du har haft med mig? :D
8. Varför började du blogga?
9. Vilket gymnasium tänker du börja i?
10. Vilket är ditt hatämne i skolan? Varför?

2011-05-15 @ 21:18:27
URL: http://piinkorchid.blogg.se/


Svar:
1. Vår bästa tid är nu, vill jag svara. Men eftersom jag igår hade ett nervöst sammanbrott, tröståt en massa knäckebröd, lade ihop dåliga svordomsramsor och sparkade passivt-aggresivt på köksstolar p.g.a. det vidriga fenomenet läxor, kan jag säga att min bästa tid är snart. Bara att hoppas, liksom.

2. (För er som inte vet; BG är en förkortning av Björngårdsskolan, där jag tillbringade mitt liv från det att jag var 6 år tills jag skulle börja sjuan). Nej, det gör jag inte. Förmodligen förväntas jag göra det, men mellanstadiet för mig var en ganska konstig period. Däremot saknar jag kompisarna från tiden, och jag kan bli lite nostalgisk när jag går förbi.

3. Gå på konserter, sola och vara med kompisar. Kommer förmodligen också tillbringa mycket tid på Gotland bland fåren och i Skåne ute på slätterna. Låter som en friluftsmänniska, men dessa koncept är oundvikliga. Lisa Marklund hade himlen runt hörnet, jag har fåren. Och enorma skånska rapsfält där ungefär 10 000 obehagliga bönder skulle kunna gömma sig om de hade lust. Skämt åsido. De skånska bönderna är snälla.

4. Tjejerna från min gamla klass, Saga-Li, bruschan Martina, Nelly, Kikki och väldigt många fler. Men det är dessa människor jag umgås med mest.

5. DN, Metro, City, Södermalmsnytt, Svenska Dagbladet, ibland Fria Tidningen, VeckoRevyn undantagsvis.

6. Eftersom jag älskar att prata om mig själv, skulle det behöva en egen bibel ungefär.

7. Shieee. Svårt att välja. Vårt "kina-party" i trean kanske? Författarförsöken i femman? Eller varje gång vi nära på dött av skratt åt konstiga saker? 

8. För att jag gillar att prata om mig själv.

9. Något som har en vettig teaterlinje och helst ligger ungefär tre meter från min port.

10. Matte för att det är svårt. NO för att det är trist. Franska för att jag själv är lat och inte orkar ta tag i mina studier = halkar efter på lektionerna. Och klagar över läraren, onda barn.   




Det här var ju skitkul för mig! Och kanske rätt tradigt för alla andra, hehe.



Kommentarer
Postat av: Anonym

För sen fråga (förlåt fröken): har jag förresten berättat om den gången för två år sedan då jag sprang in i Maggio? True story, bro, True story.

2011-05-17 @ 23:08:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0