Det är fredag, jag är kär

FORTSÄTT FRÅGA. FRÅGESTUND GÄLLER FORTFARANDE, SE INLÄGGET NEDAN.


En låt du lyssnar på när du är arg



Jag lyssnar inte så mycket på arg musik, är inte så ilsken av mig vad gäller låtar tror jag. Men eftersom den här låten är ful och underbar, förtjänar den en plats här. Lyssnar egentligen inte på Ebba Grön, men Staten och kapitalet är så jävla grym. "Den barmhärtiga arbetsvårdeeeeeen!" måste vara the moment of the song.
Plus att jag har ett fint barndomsminne innehållande en finlandsbåt, en överförfriskad person och den här låten. I kareokeversion.


En låt du lyssnar på när du är lycklig



För att den är typ den härligaste låten som finns. Kommer ihåg en gång när vår lärare på sista lektionen en fredag började spela den här och sa "ha en trevlig helg!". Och så är ju brittisk accent lika mysigt som maränger och skojiga bebisar. Friday I'm In Love är en fin och okitschig låt, och The Cure är lite lagom emomysiga. <-- Jag kommer bli hatad! <3


En låt du lyssnar på som gör dig ledsen




Obligatorisk Snook.
Lite blandade känslor, för låten är jättefin tycker jag och den är egentligen så himla hoppfull.
Men sedan sjunger de "Är och kommer fortsätta va', nog för idag, Snook är tillbaks" och jag tänker att de fortsatte inte att vara.
I övrigt kan jag klassa Älskling jag är hemma nu som en av mina absoluta favoritlåtar. Av Snook och alla andra.


Kommentarer
Postat av: Anna

Staten Och Kapitalet relaterar jag endast till barndom, mamma och disk. Aningen sorgligt



SV: Jo men Snook är ju nostalgiskt föffan!

2011-05-16 @ 21:22:24
URL: http://annaantecknar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0