Rämicks



Sitter som världens mest patetiska lilla hipster iförd stickat och mjukisbyxor med en märklig blandning av nudlar och varm mjölk i magen. Orientering igen - det sätter ärr på livet.
Min första kommentar när vi omilt blev utknuffade bland träden var "men... det här är ju typ landet!". Vi var i Årsta. Ibland tycker jag själv nog att jag är liiite jobbig.
Men jag och peepsen komponerade faktiskt en låt då vi stod och vinglade vid ett stup i regnet. Den här sången dedikeras Jesper, vår gympalärare. Önskar Ester, Nelly, Kikki och Martina.
Och nej, den rimmar inte. För den skrevs i en backe av fyra uppgivna tonåringar.


Fått en trädgren i huvet, legat sövd på akuten
Varit död två timmar, hela kroppen var bruten
Blivit jagad av hundar, varit vilsen i skogen
Jag har famlat i mörker, men i dig såg jag ljuset
Och för dig har jag flåsat, och dolt mina tårar
Med dig blir jag mindre, som gubben i lådan
Jag vägrar att inse, du sviker mig alltid
Jag gräver min grav för dig, jag är en soldat för dig

Jag orientera' för dig, och fick en G+ tillbaks
Jag ska aldrig, gå ut i skogen mer igen
Jag har givit dig allt, och jag har ingen kondition
För dig ska jag göra det tusen gånger om Tusen gånger om Blivit lämnad i skogen, medan du gick och humma Fick jag stenar i magen, tills jag smakade mossan Ändå gick jag tillbaka, och jag måste va galen Som nyss blivit bedragen, och som tänkte på skolan För jag trängde bort jag-et, och jag såg alla tecken Men jag ville va bättre, men då kom jag ba' vilse Jag vägrar att inse, du sviker mig alltid Jag gräver min grav för dig, jag är en soldat för dig


Jag orientera' för dig, och fick en G+ tillbaks
Jag ska aldrig, gå ut i skogen mer igen
Jag har givit dig allt, och jag har ingen kondition
För dig ska jag göra det tusen gånger om
Tusen gånger om




Ställ oss båda på en våg, och snart så flyger du bland stjärnor Har sämst kondition i skolan, ändå finns du i mitt hjärta Stämpla min kontroll spelar det roll? du är blott en blek lanterna Jag har gjort det här så länge, jag kan lika väl fortsätta Jag orientera' för dig, och fick en G+ tillbaks
Jag ska aldrig, gå ut i skogen mer igen
Jag har givit dig allt, och jag har ingen kondition
För dig ska jag göra det tusen gånger om
Tusen gånger om





Kommentarer
Postat av: Madde

Jag satt inte alls precis och sjöng igenom hela, nejnej...

2011-05-04 @ 16:47:46
URL: http://maadeleiiness.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0