Gå ut




Pappa

Jag bad om en enkel bussbiljett

Du flinade retsamt mot mig

Och hur jag än försökte kräva min rätt

Var svaret ändå ett stenhårt nej

 

Pappa

Kan jag gå ut nu i natt?

Inte dricka alls jag svär

Med ena ögat vid datorn du satt

Sa; nej aldrig, för du stannar här

 

Pappa

Jag fyller snart femton år

Lovar, jag ska inte ut på vift

Jag sa; alla mina vänner får!

Fastän det var en överdrift

 

Pappa

Kan du släppa taget om mig

Fastän jag inte är vuxen ännu

För jag är inte längre din lilla tjej

Och den enda som inte fattar är du

 

Pa-pa-pa-pa-pappa

Låt mig bara gå ut ikväll

Jag vet att det är mörkt och kallt

Men jag lovar att jag sköter mig själv

Och det var väl typ allt




Ester 2011


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0