My skåp



Eftersom jag har bloggtorka tänker jag ge er en guide i mitt badrumsskåp. Schysst och inte alls glamouröst.

1. Balsam och tvål. Skitbra med något olivextrakt.
2. Svart hårsprej. En maskeradgrej som jag vanligtvis inte använder.
3. Hemgjord skrubb, bara salt och vatten i en plastmugg. Lite måste man unna sig. Men det funkar faktiskt bra.
4. Underlagskräm. Något som bör finnas i varje sminkande individs badrumsskåp.
5. Min ena parfym. Jag har två, tror jag håller för hårt i pungen när det gäller kosmetika och  parfym. (Haha, Ester sa pung.) Men det här är favoriten "Aqua Lily" från Bodyshop. 
6. Clearasil. Aah, underbara... gel.
7. Ansiktsvatten från Änglamark.
8. Cleansing milk (vad töntigt det låter ändå!)
9. En hallontvål som jag fått av Annie för väldigt länge sedan. Den är fortfarande vid god vigör.
10. Någon pärlextraktfjanteri-tvål som de delade ut på badhuset när vi var där någon gång.
11. Bodybutter med körsbärslukt från Bodyshop. (Den var på rea och kostade 30 kr, annars hade jag inte köpt den.)
12. En rakhyvel, vilket är lite pinsamt och inte minst dubbelmoral eftersom jag är feminist och enligt dem som är mest hardcore och jobbiga för att man inte "gör som man borde göra" inte borde raka benen. Jag tycker man gör som man vill sålänge man inte känner sig tvingad (JAG KÄNNER MIG TVINGAD!)
13. En gul foundation som varken funkar på blemmor eller blåmärken och särkilt inte på vintern när man inte är solbränd för då står man där och ser ut som någon slags ost i ansiktet, och överväger möjligheten att man är det eventuellt fulaste som vandrat på jorden.
14. En till anti-finnartvål (jepp, jag är fanatiker...)
15. En ansiktsmask med avokado och valnötter som ser lite ut som snigelslem men funkar utmärkt.
16. Clearasil igen.

Fan vad... roligt kom jag på.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Är det inte dubbelmoral att börja moralisera allt som kvinnor får och inte får göra samtidigt som man kallar sig feminist...?

2011-02-10 @ 16:07:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0