Sjöstadsmupp



Postat av: Ellen

Ursäkta men nu är det du som låter dum. "De som inte gillar bibliotek kan skicka sina feta rövar dit pepparn växer"
Dessutom är det kränkande att sjöstadsmuppar, som om alla i sjöstan är samma person. Du får dig själv att framstå sämre än vad du antagligen är.

2011-01-08 @ 23:58:48

Postat av: inte en "sjöstadsmupp", men ändå

Nu tycker jag att du tog i lite väl mycket. Precis som Ellen (ovan) skrev så är det väldigt omoraliskt och korkat av dig att generalisera folk som råkar bo på samma ställe bara för att en hormonell betedde sig på så sätt att det inte föll dig i smaken. Att gå till attack så offensivt och förolämpa en grupp människor som faktiskt inte gjort dig något personligen är inget smart drag heller. Tänk på att allting du säger kan användas mot dig (vilket jag drog nytta av nu) och att saker du skriver på internet aldrig försvinner. Sjöstadsbor som får flukt på detta kan känna sig kränkta. Jag vet inte om det var det du ville uppnå, men det är väl inte så kul?

Tänk ett steg längre nästa gång, eller kila själv iväg till ett bibliotek istället för att gå i lås och kanalisera din ilska på oskyldiga människor.

2011-01-10 @ 16:57:46


Postat av: nummer tre i ordningen

Det är just det faktum att folk som står henne nära kommer från Sjöstan som upprör litegranna... :(

2011-01-10 @ 18:08:22



Hallå alla... glada.
Det blev en hel liten debatt under föregående inlägg.
Jag känner att jag behöver förklara mig lite här. Jag har aldrig sagt att jag hatar Sjöstaden. Det är asmysigt och det är asmysiga människor som bor där (bland annat en av mina bästa vänner och min gudmor.)
Varför blir ni så upprörda?

Jag hatar folk som skryter. Det är förfan "Fyrabarnsmamman" som generaliserar. Hon tror att 1) alla som bor i Sjöstaden inte gillar bibliotek och 2) att vi andra inte har råd (?).
Jag lyssnar inte på idioter som hon. Jag går till attack och blir arg. Människor gör dumma saker när de är arga.
Som att skriva att alla måste gilla bibliotek. Klart som fan ni inte måste. Men ni kan inte ta dem ifrån... tja, resten av Svea rike.

Vidare kan jag säga att det här till stor del är en humorblogg. Jag kunde aldrig tänka mig att folk faktiskt skulle ta illa upp över det jag sa. Det är en skämtsam mening, sagt med en glimt i ögat. 
Jag kallar inte folk jag avskyr för muppar. Det känns oseriöst. Jag kallar dem idioter.

Det finns saker som är tusen gånger mer provocerande än en fjortonåring som på skämt kallar folk sjöstadsmuppar. Och jag är inte en provokatör. Jag är en hyvens tjej. Egentligen.
Det är rätt sjukt att ni blir mer upprörda över att jag skriver ett ilsket blogginlägg, än att en snobb vill ta bort alla era bibliotek.
Och kära nummer tre i ordningen - jag skulle bli fantastikt glad om du slutade prata om mig i tredjeperson.


Är allt klart och tydligt?
Jag älskar er.  

Kommentarer
Postat av: nummer tre i ordningen (som förvisso är ett sjukt töntigt nickname, men nu är det så det är)

Oj! Jag tog i lite väl mycket jag också. Förlåt mig. Jag menar det. Men jag ville bara få fram min poäng. I och med att du generaliserar så blir det lite jobbigt och lätt att tolka det på ett ytligt och offensivt sätt. Jag är övertygad om att du inte menade något illa mot ALLA "sjöstadsmuppar", men om du hade gått på endast sjöstadsmorsemuppen (som verkar vara ett päkon) så hade det varit så mycket bättre. hade jag kunnat skratta åt det. Ok? ;)



Och det där med att tala om dig, Ester, i tredje person, var inget illa menat. Jag svarade på en annan kommentar, som du nog ser om du kollar en gång till. Inget illa menat. Jag ber så hemskt mycket om ursäkt om du tog illa upp, för det var verkligen inte det jag ville uppnå! Jag ville bara få fram mitt budskap. Du är en härlig tjej och därför tog det väl lite extra hårt när du av alla uttryckte dig lite klumpigt. Asch. Shit happens. Mitt beteende var inte heller särskilt befogat, men så går det i stridens hetta. Förlåt förlåt!

2011-01-12 @ 20:12:45
Postat av: hen

Ehm.

Nu skulle ju jag vilja vara lite jordens ängel och skriva att det är väl inte så (väldans) mycket bättre att generalisera bara för att någon annan gör det...?

Och man måste inte säga emot alla kommentarer, särskilt inte om amn inte har något värre att säga än att man inte ska prata om folk i tredjeperson, people make mistakes, och ibland kanske man bara ska backa, säga tack för kritiken och tänka på att presentera sig som en person och inte gömma sig bakom att man är en fjortonårig tjej. Kramar!

2011-02-10 @ 16:25:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0