Ljus guldkopparblond



Mitt hår måste vara en av orsakerna till att jag ibland hatar allt som påminner om mig.
Jag är inte alls särskilt snygg, det går att åtgärda med smink och svartvit effekt på alla bilder. Men sedan kommer det ju till spegeln. Visst att jag ibland känner mig skitsnygg, men andra dagar vill jag bara gråta och krypa in i badrumsskåpet och gömma mig bakom alla märkliga saker som återfinns på min hylla.

Okej, håret alltså. Jag är naturligt blond, skitbra och ashett (och tyvärr rätt helylle Sverigedemokrat) och allt det där. Numera även "ljus guldkopparblond" (för att citera Nelly - Lòreal tog i så att de nästan bajsade på sig) - det vill säga lite rödblond.
Hårfärgen är det inga problem med. Jag trivs med den.
Det är volymen. Jag måste ha volym 1000 - - eftersom håret ligger som en menlös liten koblaja på huvudet. 
Inte coolt. Ingen hårsprej biter på den kalufsen - jag svär! 
Jag får alltså finna mig i att gå omkring med en kalufs som skulle kunna jämföras med en våt höstack på hjässan resten av livet. Var är rättvisan?
Och nu har jag åkt på en ful utväxt frisyr. Som två platta gula gardiner! Vill någon med afro byta?
  

Kommentarer
Postat av: Annie

sv; Bilderna är tagna från google men det var bara som exempel. Tråkigt att er skolmat är dålig :(



Förresten sluta gnälla så mycket man kunde nästan tro att du har dåligt självförtroende. Du är snygg på ditt sätt, man behöver inte se ut som alla andra :) ♥

2011-01-15 @ 21:06:52
URL: http://tyypangelika.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0