I hate you, snö



Det snöar. Igen. Min första reaktion var ungefär "flaflaflafla blaha!?" samt fejset ovan. 

Jag hatar snö. Japp, politiskt inkorrekt och jag blir säkert anklagad för att vara rasistisk mot snön. Eller något.
Men det är blött, kallt och obehagligt. INGET, jag lovar, INGET är värt att få snö innanför tröjan för.
Jag gillar snö till efter nyår. Då tycker jag det kan bli vår pang boom. Hallå, växthuseffekten, gör ditt jobb!
(Skämt åsido, jag vill inte bli utrotad det minsta, och inte isbjörnarna heller.)

Jo. Faktiskt, innan jul är det bara mysigt och fint. Sedan efter nyår blir den bara läskig och ovälkommen.
Jag kanske borde flytta till öknen. Eller in i mikron som jag numera använder alldeles för mycket eftersom far nu var så vänlig att köpa en i julklapp till oss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0