Facebookmumriken


Ett av de lite mindre füla fotona av mig på Facebook.

Idag medan vi hoppade omkring i den blöta hallen och försökte få av oss kängorna för att sedan tassa in i Tidelius-salen och ha drama började jag och Nelly diskutera Facebook-typer.
Ni vet, det finns ett antal. Så jag tänker, för att klara upp det i mitt överfulla huvud (second hand, Zumba, kompisar, läxor, varma mackor etc etc) publicera ett par stycken i - just det ja - listform.

1. Like-typen. Spelar ingen roll vad, hur eller när, Like-typen gillar alla statusar (även skittråkiga som typ "Pizza <3"). Han eller hon kommenterar inte, men varje gång står personen först som "Like-typen och 5 andra vänner gillar din status". Själv är Like-typen inte en statusmänniska, det blir mest "Sitter på bussen på väg till dansen".
Finns även den där Like-typen som aldrig förstår vad som är rätt och fel och har lyckats med att gilla både "R.I.P Smulan" och "Fan vad mycket läxor! Jag tar snart livet av mig."

2. Lillfjortisen. ALLTID och ALLTID dyker den där jävla lillfjortisen upp på förstasidan som ny händelse. Och alltid är det "Haha skit rolig kväll m Lisa igår älkar dej gmn!!!! <3<3<3<3333<3<33". Egentligen är det ingen som bryr sig och man frågar ofta sig själv varför i hela fridens namn man är kompis med det där.

3. Den mogna kulturvuxna. Behöver inte vara vuxen, men är över 18 år i alla fall. Länkar alltid till intressanta utställningar och artiklar. Har något sofistikerat i sin statusrad, som "Lyssnar på gammal reggea. Mm, minnen!" och då är det alltid någon som skriver ett märkligt internskämt i kommentarsfältet.

4. Den utan profilbild. Obehaglig typ som man inte riktigt vågar lita på. Skruvat men sant.

5.  Avtaggar'n. En enkel typ - taggar av sig på varande jävla foto. Alternativt skriver "NEJ MEN GUD TA BORT!" i varje kommentarsfält under varje bild. Har även en motsats - Taggarn, som gillar att tagga sig själv i ena hörnet av bilder från typ Teneriffa (när personen själv satt på andra sidan jordklotet) i någon slags desperat förhoppning om uppmärksamhet eller något.



Vilka fler finns det?

Kommentarer
Postat av: Anna

Raring! Du glömde spammar`n, du vet den där som skriver status om priiicis allt den gör...

2011-02-01 @ 21:37:59
Postat av: Anna

Raring! Du glömde spammar`n, du vet den där som skriver status om priiicis allt den gör...

2011-02-01 @ 21:38:50
Postat av: Anna!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Sen får vi inte glömma min favoritkategori - Citerarn', Som bara skriver låt/filmcitat som statusar. Det finns också Den Populära, som får 20 gillningar och 30 kommentarer bara den skriver "Vante" :P

2011-02-01 @ 23:51:41
URL: http://annaantecknar.blogg.se/
Postat av: Vera

Och man får ju inte glömma den där som alltid skriver typ "Gilla så säger jag hur snygg jag tycker att du är på en skala 1-10" eller: "Vad tycker du beskriver mig? 1: snäll, 2: rolig, 3: gulligt leende osv...

2011-02-03 @ 13:59:14
Postat av: Anonym

Eller alla de som tar alla test som finns på facebook, samt de som bjuder in ALLA de känner till ALLA grupper och evenemang som de finner passande och roliga.

2011-02-04 @ 22:06:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0