Hälsa min Kirikou



Kirikou

Ack min Kirikou

Det börjar som en saga om kärlek

Vandrar nerför stranden

Vid floden Mascararand

En lördagskväll

Mörkt fram till där

Vattnet skär mot himlen för

Där i den horisonten

Vilar alla frågor i

Ett ojämnt samelsurium av andetag

 

Och Kirikou

Älskade Kirikou

Vill klättra uppför din vägg

En lördagskväll

Min Kirikou

Jag ska lämna mina sorger

Bakom ditt lena öra

Även om du sover min vän

Även om jag hör dina drömmar

Sväva in och ut mellan dina läppar

Din tunga dina tänder

Ska jag se dig och

Jag ska vaka över dig

 

Min Kirikou

Min Kirikou

Kunde jag måla skulle

Det här vara över min vägg nu

För dig har jag legat så stilla

På alla dessa båtar

För dig har jag seglat

Nerför floden Mascararand

Om lördagskvällarna

För dig min Kirikou

Ska jag slå

Och mitt hjärta också

 

 Ester 2011


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0