Hojtarolja



Grejen med alkohol har jag faktiskt aldrig fattat.
Yes, askul att vara lite groggy framåt småtimmarna, ragla runt på stan och fnittra och somna gott klockan fem.
Jävligt mycket mindre askul att spy i en buske, hamna i säng med fel person och komma stapplande hem och andas starksprit i mammas fejs. Det är ju att leva livet. N.A.T.
Kan direkt erkänna - jag har aldrig smakat på sprit. Lite ölskum någon gång, det är allt.
Visst känner jag mig superpräktig. Jag har lite problem med samvetet faktiskt. Samvetet skulle packa väskorna direkt och överge mig om jag så mycket som smuttade på en aldrig så snobbig Dry Martini under 18 års ålder.

Mamma och pappa har fått en liten pretto rosa bok hem.
OM MIG. Oh yes, de vuxna författarna skiter i att informera mig om riskerna med alkohol. De ger istället mor och far en nyttig liten pocket med hurtiga psykologiska råd och en ytterst underhållande liten ordlista med säkert trettio synonymer för aspackad och starköl. Tänk sedan när mina föräldrar sitter där med den där boken medan jag till bredden fylld med apvatten gör bort mig i typ Nockeby. (Kommer aldrig ske, jag hittar inte till Nockeby). 

Negativt med att dricka när man är ung enligt pretto-boken och mig:
- Kroppen är inte utvecklad = "jordgubbssaft" påverkar detta.
- Du är heller inte särskilt stor kroppsligt och tål inte större mängder alkohol någe' bra.
- Ditt omdöme är inte moget. In your face, fjortis.
- Du löper större risk att bli våldtagen. Inte kul alls.
- Det är större risk att du provar knark om du är full. Dumt och ajabaja.
- Föräldrarna blir sura.
- Föräldrarna blir inte sura = värre än föregående.
- Du hamnar eventuellt i Skärmarbrink när du ska till T-Centralen. (Det har hänt mig, och jag var inte påverkad av NÅGONTING annat än min egen lilla dumhet...)
- Det går inte att föra ett vettigt samtal med dig.
- Hjärnceller dööör.

Positivt med att dricka när man är ung enligt mig utan pretto-boken:
- Man har kul?

Kom igen, visst fan kan du vänta tills du är arton. Det är INTE coolt att dricka när man går i mellan-och högstadiet. Det blir bara pinsamt i längden.
Som Nelly säger: "Vi är ändå sociala varelser, vi borde klara att umgås utan alkohol!"

//Hälsningar Esters töntiga och präktiga alter ego 


 


Kommentarer
Postat av: Jill

man kan faktiskt dricka alkohol när man är ung utan att bli full.

Det är synd att ungdomarna bara dricker för att bara bli fulla i stället för smakens skull...

2010-11-21 @ 13:00:05
URL: http://halvnoten.blogspot.com
Postat av: Linus Fast

Inte jag heller, kör fortfarande nykteristcykel! Du kan hänka hela livet om du vil. Kram

2010-11-21 @ 13:24:11
Postat av: Lizzy

en riktigt bra text =)

2010-11-21 @ 21:36:08
URL: http://lizzyochbecky.blogg.se/
Postat av: kikki

det är faktiskt trevligt att vara litet små"full", men sådär groteskt mycket verkar däremot inte kul.

2010-11-21 @ 21:51:08
URL: http://bluebarbie.blogg.se/
Postat av: Anna

"Anna predikar" i repris:

Jo det är fruktansvärt onödigt att dricka, så sant som Nelly säger. Men man måste egentligen ha upplevt en ordentlig fylla för att kunna ha något bra att säga om det.

För de finns en del bra saker, det gör det.

2010-11-22 @ 22:41:05
URL: http://annaantecknar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0