Nyårslöften 2011



Jag vet att jag inte har bloggat. Förlåt, jag är en dålig människa och har varit helt fruktansvärt social IRL de senaste dagarna. Nu är jag utmattad av allt trevligt umgänge och gissa var jag kraschlandar? Bloggen såklart!

Jag tänkte försöka skrapa ihop ett par nyårslöften i år. Det brukar lite slött bli ungefär "äta mindre godis" klockan halv två på natten. Inte coolt. Att jag sedan totalt bajsar på de stackars nyårslöftena (eller av en händelse glömmer bort dem) är vidare inte heller särskilt sunt.
Jag behöver fler mål här i lifvet. I listform, självklart.

Esters RIKTIGA nyårslöften det här året:

- Inte slösa mer än en tredjedel av månadspengen på godis.

- Spara den resterande månadspengen. Jag har, hör och häpna, en spargris (med en strassdiamantdödskalle på) och en sparkatt (som ser fruktansvärt pissed ut) men de ekar ödsligt tomma och står någonstans på mitt skrivbord och samlar damm i detta nu.

- Köpa mera coola kläder. Med det menas inte ryschiga tantblusar från apdyra märken utan second hand, Monki, American Appareal och Weekday.

- Fullborda en respektabel Spotifylista.

- Konfirmera mig.

- minst tre MVG (jag är inte bra på att ställa krav på mig själv).

- Bli snällare mot mina syskon.


Jamen typ så. Sedan kommer det väl upp mera halvvägs in på maj månad...



Kommentarer
Postat av: Anna

Ja om det räknas så kan du ju dela upp MGV:na. Ett på sommarn och två på vintern, inte halt fel kanske?

2010-12-31 @ 14:23:32
URL: http://annaantecknar.blogg.se/
Postat av: Elisabet

Hoppas du lyckas, jag har inte givit några nyårslöften, kan inte hålla dem ändå!

2011-01-06 @ 12:00:10
URL: http://stenvreten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0