Förnedrad


Det här kändes bra och aktuellt.

Förnedring är att när man på väg hem från dagens juklappsshopping lyckas halka på ett jävla isberg på St. Paulsgatan, dra in luft mellan tänderna ["Ssshhh!"] och resa sig upp med blöta jeans, ond häck och butter min.
Då när man kommer hem känner man att man förtjänar lite värme och mys.
Alltså sätter man på sig mjukisbyxor och norska urvuxna sockor och sätter sig vid datorn med godisbjörnar.

Men onej, där tar det inte slut. Far vill att man ska skutta ut och köpa ägg, han ber så fint och man måste väl hjälpa till med hushållet, så efter lite gnissel och knarr drar man på sig en gammal militärrock och pappas Timberlandkängor stl. 44 och tjofsar ut i snön.
Förnedring även det, känner mig som någonslags nationalistisk elefant. (Jag har INTE min fina rock för att jag är Sverigedemokrat. Den är stylish.)

MEN HÖJDEN AV FÖRNEDRING ÄR ATT VANDRA HEM MED ÄGGEN I EN PLASTPÅSE SOM EN ANNAN ÄGGNÖRD I FÖR STORA SKOR OCH SNÖBLÖTT HÅR.
Jag är värd godisbjörnar och choklad.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0