Blind när alla lampor lyser



Vet ni vem jag träffade idag?

Den kära kära Veronica Maggio hade en liten spelning i Radiohuset, typ mitt på dagen. Pär lät oss faktiskt ta en halv dag ledigt, jag är evigt tacksam!

I alla fall var vi (Ester, Martina, Kikki) sjukt sena, så vi sprang från Karlaplan och nästan hela vägen bort till SR-huset. Och jag som har ungefär inga som helst procent kondition. 
Men när vi kom dit var det faktiskt inte så farligt med folk, och vi hade bara missat två-tre låtar (vi kom mitt i "Mitt hjärta blöder") så vi ninjade oss lite smidigt in bland alla människor så att vi i alla fall se Veronica stå där framme. Hon var så himla fin i sitt illblonda hår med den där karaktäristiska coola luggen, lila tights och en mörkblå tunika.
Hon sjöng kanske fyra eller fem låtar (felfritt), sedan tackade hon och vi började röra oss mot utgången. 

För att göra en lång historia kort - jag och Martina bestämde oss för att stanna en stund till och kolla om vi kunde få en skymt av henne igen. Det fick vi, till bådas stora förtjusning. Med papper i högsta hugg galopperade vi fram, och lyckades till råga på allt konversera lite också.

Martina: Men alltså, skulle du spela på grönan den 21?
Veronica: Ja, fast bara typ två låtar och det är inte ens mitt eget band.
Ester (lite från ingenstans): Men ändå, fett värt!
Veronica: Haha, ja kanske.

Jag är ju helt komiskt störd i mina konversationer med kändisar.
Men jag fick en autograf! Yey.


 

Kommentarer
Postat av: Anna

Jag träffade björn dixgård, mitt liv är fulländat.

2011-05-14 @ 10:14:44
URL: http://annaantecknar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0