Who's God?

DAG 8 ÄR DET VA? - MIN TRO


Exempel på Guds totala förakt mot mig.


Jag tror på evolutionen för att det helt enkelt är logiskt och sant. Vi hittade spår efter evolutionen, vi har inte hittat spår efter gud, right? (Och en Jesusbild i pannkakorna räknas fan inte, du inbitna lilla amerikan!)
Jag skriver Gud med stor bokstav eftersom det är ett egennamn och annars blir det fel. Jag är en språkfascist, jag vet.

Helt logisk är jag väl inte i tankesättet, men det börjar rycka en liten nerv under ögat på mig ibland när folk blir sura för att man inte tror som de. Vaddå, det är inte precis så att jag klätt ut mig till Spaghetti God och rusat runt i allmän förakt mot Gud, Allah, Buddha och vad ni nu heter. Jag tror bara inte. Det kan man inte om man läser i Dagens Nyheter om svält och krig och Illustrerad Vetenskap om stenåldersmänniskor. Som var krumma och håriga och bodde i Afrika och inte alls värsta europeiska (!?) modellerna i en djungel. Om du varit i Europa Gud, så vet du att det hela är en enda stor granröv. Och äpplena här är små och sura. 

Saker jag faktiskt tror på:

- Kompisarna.
- Phoebe Buffay.
- Cloetta, Anthon Berg och Marabou.
- Mig själv. Lite för ofta.
- Som Nelly sa; Dumbledore.
- Alla bra band jag vet.
- Facebook the almighty.
- Google och Wikipedia.
- Kreativiteten.


PS.
Om Gud nu finns vill jag be om ursäkt och hålla tummarna för att jag ändå får komma till Paradiset. (Och hoppas att det är Nirvana och Jannah också så att Ku Klux Klan och Sverigedemokraterna inte blir nöjda. Hähä. Fast de kommer kanske inte dit...) 
DS.

PS 2:

Och så måste jag säga en grej till. VAD FAN VAR DET DÄR "MED SMÄRTA SKALL DU FÖDA DINA BARN" FÖR SKIT!?
Fick Adam nåt straff kanske? Han åt också äpple som bara den. Han fick inte ens smisk. Han blev norm istället. 
DS.
 


Kommentarer
Postat av: Hanna

Facebook är ju högerliberalt ju! Man får vara försiktig med att säga att man tror på sånt...

Men kul är det ju.

Och jag hade faktiskt inte velat gå runt med ett avgrundshål så mina barn föddes lättare; dels för att man inte kan vara lika närvarande vid födseln och dels för att det inte blir så skönt att ligga då! :)

2011-03-07 @ 22:03:45
Postat av: Anonym

CHACHA BLOGGEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEWHHN!

2011-03-08 @ 21:19:47
Postat av: Anonym

CHACHA BLOGGEEEEEEEEEEEWHHN!

2011-03-08 @ 21:20:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0