Les skriveries

Sitter nu i klassrummet och lyssnar på mina klasskompisar som frenetiskt skriver på sina datorer. Känner mig stressad och obekväm med hela situationen. 

Idag gjorde vi TIMSS prov och jag förvarnar: när ni skuttar upp ur soffan vid tv-nyheterna och sätter latten i vrångstrupen i den totala chocken över att svenska elever helt lost it och sjunkit längre ner än de mest analfabetiska små u-länder vad gäller matematik är det helt mitt fel. Jag suger nämligen på matte. 
Jahapp, här är den skyldiga matteinkompetenten. Arbetsläger, unge, arbetsläger. 

Så var det en asfet enkät om geografi, NO och matte. Mina absolut tråkigaste hatämnen. Så inte nog med att jag markant sänkt Sveriges mattevärdighet; nu låter jag som en gnällapa utan någon lust att lära också. Men, najs. Känner att jag gör intryck på Schweiz eller vem som nu rättar de där testen. Vill du jobba med fysik, geografi eller matte Ester? NEJNEJNEJNEJNEJ. NEJ.

Amen, vafan vill hon arbeta med då?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0