Ut på uppdrag



Jag gör mig startklar.
Fäller ut mina vingar med ett dån som får hårtestarna att fladdra och piska mig i ansiktet.
Tar sats. Länge. Står och väger på foten och räknar tyst för mig själv.
Världen står stilla omkring mig. Bara dammet tar sina sällsamma danssteg i luften vid mitt öra.
Och dammet är tyst.
Så tar jag ett djupt andetag och springer. Jag springer snabbt och lätt (fastän jag bär skyhöga klackar) och så lyfter jag. Svävar lite på ögonblicket. Riktar in mig på målet ett par meter framför mig.
Spetsar till min näsa, spänner benen, sträcker fingrarna bort från mig.
Glidflyger en bit över marken. Och får tag på hatten.
Kramar den. Mina rödmålade klor borrar sig in i den sympatiska, grå filten. Som inte ger vika.
Landar och tusen moln stiger runt mig. Hatten gnistrar när jag andäktigt placerar den över min glödande panna.
Den lilla lappen i brättet förkunnar ilsket;
REPORTER - PRESS
Och jag ler och trycker pennan i min hand.


Jag ska intervjuva Anni om hennes planer att bli modell.
Väldigt najs, om jag får säga det själv.
Så nu är jag alltså reporter ute på fältet. Spenandä!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0