Lövtrams



Det är höst. Jag märker det nu.
Jag kommer ihåg dikten Anna skrev förra året. Jag tyckte om den så mycket.

Löven föll från träden
De var trötta på att hänga upp och ner
Skyll på hösten du
Men jag har faktiskt frågat

Vet inte vad det är med den, men jag blir helt sötglad när jag tänker på den.
Höstmarknad på Skansen idag, ramlade runt bland luddiga vantar, godisstrutar
och sjaletter med Edith.
Vi slogs med säckar, brottades i halmhögar (är det bara jag, eller låter det helt fel?), pillade på tvålar
och åt kroppkakor.
Det är liksom tradition att jag och Edith går på höstmarknad tillsamans. Utan denna person skulle halva nöjet vara försvunnet. Tyvärr missade vi den roliga lek-gruppen som brukar skutta omkring i leran.
Jaja, allt kan man väl inte få...

Funderar allvarligt på en liten frågestund faktiskt, eller känns det totalfel i min genre?
 


Kommentarer
Postat av: My

Haft en bra helg?

2010-09-27 @ 08:49:46
URL: http://fromdepptopepp.blogg.se/
Postat av: lovisa

Hösten är mysig:)

2010-09-27 @ 10:23:35
URL: http://lavitadilovisa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0