MIKRO, FOLK!



Min far är lite rolig.
Han vägrar skaffa mikrovågsugn och elvisp till vårt kök.
Som uppenbarligen är menat att vara gemensamt, fastän det är papsi som härskar där egentligen.
Jag och Vera försöker övertala honom om att en mikro är Guds gåva till mänskligheten. Han förstår det inte.
Han säger att "vi kan skaffa en mikro och ha ett draperi att dra för om det kommer gäster".
Men, logik, pappa? Vad är det som är så fult med en mikro?
De flesta normalt fungerande kök har en mikro. Om de inte har det brukar det inte vara för att farsan i familjen tycker att "en mikro är djävulens påfund" som min egen käre far uttryckte sig häromdagen (med en touch av humor, som tur var...)
Vad gäller elvisp tänker jag inte ens gå in på det.

Fungerar på att ge honom en gammaldags grötvisp av trä i julklapp.


Kommentarer
Postat av: Kristina

Du kan ju alltid skriva upp det på önskelistan. Hans? Eller er?

2010-11-11 @ 18:06:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0